BDO

<< Kliknij, aby wyświetlić spis treści >>

Nawigacja:  Opis funkcji programu >

BDO

BDO to oficjalny skrót od: „Bazy Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce Odpadami”, jest to zintegrowany system informatyczny dostępny dla użytkownika jako portal internetowy, w skład którego wchodzi funkcjonujący od dnia 24 stycznia 2018 r. Rejestr-BDO  oraz moduły ewidencji i sprawozdawczości.

 

Utworzenie rejestru BDO ma na celu zwiększenie kontroli nad krajową gospodarką odpadami oraz zapewnienie monitoringu przepływu strumieni odpadów przez umożliwienie prowadzenia ewidencji odpadów w BDO dlatego posiadacze odpadów mają obowiązek prowadzenia bieżącej ewidencji odpadów oraz sprawozdawczości w BDO o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami.

 

Podmiot prowadzący PSZOK tak jak inne podmioty zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów na bieżąco, zgodnie z art. 66 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. W związku z powyższym każde przyjęcie czy przekazanie odpadu należy wprowadzić do bazy BDO.