BDO - Zarządzanie KPO
<< Kliknij, aby wyświetlić spis treści >> Nawigacja: Poradniki - szybki start > BDO - Zarządzanie KPO |
Tworzenie kart KPO dostępne jest z poziomu:
1) Portalu BDO – utworzone karty oraz ich statusy wyświetlą się również w KT PSZOK po kliknięciu w „pobierz dane BDO”.
2) Programu KT PSZOK – obecność tych funkcji dubluje funkcjonalność BDO, ułatwia i przyśpiesza pracę:
Aby utworzyć kartę KPO należy przejść do zakładki „BDO” a następnie kliknąć w ikonę „Lista KPO”. Okno programu wyświetla pod odpowiednim statusem listę już utworzonych kart. (Jeśli karty zostały wcześniej utworzone w portalu BDO a nie widnieją w programie KT PSZOK należy pobrać dane z BDO klikając „Pobierz dane BDO”).
Tworzenie/planowanie KPO
Tworzenie nowej karty odbywa się przez kliknięcie w ikonę „Nowy”. W kolejnym oknie użytkownik wypełnia dane firmy transportującej oraz przejmującego (uwaga – wprowadzenie błędnego podmiotu spowoduje wyświetlenie karty KPO na koncie niewłaściwego podmiotu transportującego lub przejmującego). Na koniec należy wypełnić dane w polu „Informacje dotyczące odpadów”. Kliknięcie „OK” powoduje zapisanie karty w statusie „planowana” (na tym etapie jest możliwe usunięcie karty). Jej ponowne otwarcie i zatwierdzenie powoduje przesunięcie do statusu „zatwierdzone” (na tym etapie jest możliwość wycofania karty, bez możliwości jej usunięcia).
Odbiór odpadów przez przewoźnika
W kolejnym kroku przewoźnik (transportujący) odbiera odpady i transportuje je do podmiotu przejmującego. W tym czasie należy wygenerować potwierdzenie, które wskazuje zgodność ze stanem faktycznym przejęcia odpadu. Program KT-PSZOK umożliwia wydruk potwierdzenia oraz karty KPO.
Dostarczenie odpadów do instalacji i potwierdzenie lub odrzucenie karty
Po przejęciu odpadu podmiot przejmujący potwierdza zrealizowane przejęcie w BDO a karta KPO otrzymuje status „potwierdzenie przejęcia”.
Potwierdzenie transportu przez przewoźnika
Transportujący potwierdza zakończony transport w systemie BDO a karta KPO otrzymuje status „potwierdzony transport”.
Taką kartę KPO należy zarejestrować w KEO. W zakładce „potwierdzenie transportu” należy zaznaczyć wybraną kartę oraz kliknąć w „Rejestruj w KEO”. W nowym oknie użytkownik wybiera:
1. Czy masa ma być wprowadzona na podstawie:
a) masy określonej przez przekazującego,
b) masy określonej przez przejmującego,
c) według masy wskazanej ręcznie.
2. Jeśli sposób rejestracji przyjęć odpadów w BDO został wcześniej skonfigurowany jako "W oparciu o masę odpadów przekazanych do instalacji" należy zarejestrować również przyjęte odpady do KEO, użytkownik zaznacza chceckbox "Automatycznie ewidencjuj przyjęte odpady" oraz wypełnia datę przyjęcia odpadów oraz informacje dodatkowe.
Następnie program wyświetla informację o pomyślnej rejestracji KPO do KEO / KEOK.
Aby przyśpieszyć proces tworzenia KPO program umożliwia klonowanie wcześniej tworzonych KPO, wystarczy zaznaczyć odpowiednią kartę KPO oraz kliknąć w „Klonuj KPO”. Program wyświetli okno tworzenia nowej karty, które jest uzupełnione danymi na wzór pierwotnej karty. Wystarczy wpisać masę odpadów oraz planowany czas rozpoczęcia transportu. Tak stworzona karta otrzymuje status „Planowana”.