Tabele i filtry
<< Kliknij, aby wyświetlić spis treści >> Nawigacja: Obsługa programu > Struktura programu > Tabele i filtry |
Dane w programie są wyświetlane w postaci tabeli, którą użytkownik może swobodnie dostosowywać pod swoje preferencje.
1.Wyszukiwanie - z prawej strony tabeli dostępne jest pole wyszukiwania danych. Wystarczy wpisać wyszukiwaną frazę lub jej część a program podświetli wszystkie pasujące rekordy. Użytkownik może również rozpocząć wpisywanie danych bezpośrednio w komórce tabeli, w tym wypadku system przeszuka całą kolumnę i przejdzie do wiersza, który zawiera wpisywaną frazę.
2.Filtrowanie:
▪Filtrowanie proste - po najechaniu myszką na kolumnę, obok nazwy kolumny pojawia się znak filtrowania "Lejek", którego należy kliknąć, dzięki czemu rozwinie się lista wyboru z danymi zawartymi w danej kolumnie.
▪Filtrowanie zaawansowane - polega na budowaniu własnych filtrów.
Aby zbudować nowy filtr należy: kliknąć w prawnym dolnym rogu przycisk "Dostosuj" (lub jeśli go brak to przycisk filtra () w dolnym pasku nawigacji tabeli). Następnie w oknie, które się otworzy zatytułowanym "Definiowanie filtrów" kliknąć w "kliknij aby dodać nowy warunek". Kliknąć w zielone pole i wybrać kolumnę, którą chcemy przeszukać. Następnie kliknąć w brązowe pole i wybrać operator filtrowania, w tym wypadku "like". W kolejnym kroku kliknąć w niebieskie pole i wpisać tekst jaki chcemy wyszukać poprzedzając go i kończąc znakiem % (procent). Potwierdzić klikając "OK" następnie system wyświetli wynik filtrowania.
3. Widoczność kolumn - funkcja pokaż/ukryj kolumny pozwala na wyłączenie kolumn, które są niepotrzebne oraz na włączenie kolumn, które będą przydatne w danej zakładce.
W celu ukrycia lub pokazania kolumn należy kliknąć gwiazdkę, która znajduje się z lewej strony, obok pierwszej nazwy kolumny. Po kliknięciu w ten przycisk rozwinie się lista wszystkich dostępnych kolumn, wystarczy tylko zaznaczyć kwadracik przy tych kolumnach, które mają się wyświetlać.
Nad Tabelą w menu widoczna jest również ikona tabeli Ustawienia, po jej kliknięciu rozwija się menu w którym widnieją opcje:
•Zapamiętaj ustawienia - Zostają zapamiętane aktualne ustawienia tabeli wraz ze wszystkimi ustawieniami filtrów oraz pogrupowań. W innym wypadku po ponownym uruchomieniu programu zostaną przywrócone domyślne ustawienia tabeli.
•Przywróć ustawienia - Przywracane są ustawienia tabeli z poprzedniego zapisu ustawień (Zapamiętaj ustawienia).
•Przywróć ust. domyślne - Przywracane są początkowe ustawienia tabeli, tzw. domyślne.
Zapoznaj się także z filmem prezentującym wyżej opisane funkcjonalności dostępnym pod adresem https://youtu.be/kq_5GaZq-Uc