Problemy z czytnikiem kart RFID MIFARE
<< Kliknij, aby wyświetlić spis treści >> Nawigacja: Rozwiązywanie problemów > Problemy z czytnikiem kart RFID MIFARE |
Opis problemu
Czytnik nie współpracuje z programem. Karty nie są czytane.
Wyjaśnienie
Przyczyną może być brak komunikacji czytnika z programem
Rozwiązanie problemu
1. W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy czytnik jest podłączony do portu USB w komputerze oraz czy świeci dioda LED na "czerwono".
2. Należy sprawdzić w "Menedżer Urządzeń" czy czytnik jest widoczny na liście pod nazwą "Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge" i jaki ma przypisany port COM.
3. Uruchomić program KT PSZOK
4. Przejść do Konfiguracja > Ustawienia stanowiska, w zakładce czytniki, sekcja Czytnik kard RFID zaznaczone musi być aktywne, wybrany model czytnika SL 500 (Mifare) oraz wpisany poprawny numer portu COM z pkt.2
5. Należy zrestartować program, prawidłowe działanie czytnika jest sygnalizowane zmianą koloru diody stanu co około 1,5 sekundy (zielony - czerwony)
6. Prawidłowy odczyt kart jest możliwy po przejściu do zakładki "Przyjęte odpady".
Opis problemu
Czytnik po podłączeniu do komputera przez port USB świeci na czerwono. Brak urządzenia w Menadżerze Urządzeń.
Wyjaśnienie
Czytnik mógł zostać uszkodzony
Rozwiązanie problemu
1. W pierwszej kolejności należy skontaktować się z serwisem i postępować zgodnie z wskazówkami
2. Jeśli serwisant stwierdzi uszkodzenie czytnika, należy go odesłać do firmy KT-SOFT