Problemy z czytnikiem kart RFID MIFARE

<< Kliknij, aby wyświetlić spis treści >>

Nawigacja:  Rozwiązywanie problemów >

Problemy z czytnikiem kart RFID MIFARE

Opis problemu

Czytnik nie współpracuje z programem. Karty nie są czytane.

 

Wyjaśnienie

Przyczyną może być brak komunikacji czytnika z programem

 

Rozwiązanie problemu

1. W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy czytnik jest podłączony do portu USB w komputerze oraz czy świeci dioda LED na "czerwono".

2. Należy sprawdzić w "Menedżer Urządzeń" czy czytnik jest widoczny na liście pod nazwą "Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge" i jaki ma przypisany port COM.

3. Uruchomić program KT PSZOK

4. Przejść do Konfiguracja > Ustawienia stanowiska, w zakładce czytniki, sekcja Czytnik kard RFID zaznaczone musi być aktywne, wybrany model czytnika SL 500 (Mifare) oraz wpisany poprawny numer portu COM z pkt.2

5. Należy zrestartować program, prawidłowe działanie czytnika jest sygnalizowane zmianą koloru diody stanu co około 1,5 sekundy (zielony - czerwony)

6. Prawidłowy odczyt kart jest możliwy po przejściu do zakładki "Przyjęte odpady".

 

 

Opis problemu

Czytnik po podłączeniu do komputera przez port USB świeci na czerwono. Brak urządzenia w Menadżerze Urządzeń.

 

Wyjaśnienie

Czytnik mógł zostać uszkodzony

 

Rozwiązanie problemu

1. W pierwszej kolejności należy skontaktować się z serwisem i postępować zgodnie z wskazówkami

2. Jeśli serwisant stwierdzi uszkodzenie czytnika, należy go odesłać do firmy KT-SOFT